Sidor

lördag 9 februari 2013

Pieter Hugo - Nollywood

Jag får lite smått ångest och känner obehag när jag bläddrar förbi den här bilden i telefonen. Funderar på att radera den, haha :D MEN, jag skulle ändå vilja ha den hängandes här hemma i hallen ^^ Den finns på en utställning på Fotogalleriet här i Oslo, jag var tvungen att springa in där igår när jag såg den ifrån gatan. Den är bara sjuk men åh så kul, jag gillar den verkligen!





"In his travels through West Africa, Hugo has been intrigued by this distinct style in constructing a fictional world where everyday and unreal elements intertwine.
By asking a team of actors and assistants to recreate Nollywood myths and symbols as if they were on movie sets, Hugo initiated the creation of a verisimilar reality." - Federica Angelucci







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar