Sidor

fredag 1 februari 2013

Glatt humör - mindre fett!

Helt otroligt att det kan kännas så bra att ha börjat studera igen! Jag satt och var helt lycklig på psykologi timmen igår, haha :D Jag har bara positiva saker att säga än så länge om både skolan och människorna jag mött där. Upplägget är riktigt bra och vi kommer bara köra två ämnen parallellt med varandra och vi är så få som sju stycken i klassen. Förr hade jag jag inte alls gillat en sån liten klass, vart ska man gömma sig för läraren liksom, men nu känns det otroligt bra att vi är så några och kan få all hjälp vi behöver.

Den här terminen ska vi ha IT, psykologi och etik, och Anatomi/fysiologi/sjukdomslära - hihi, tror det här kommer bli ett riktigt bra år. Nästa gång jag träffar chefen min så ska jag höra om jag kan få börja jobba lite smått igen, just nu så mår jag så pass bra att jag ser inga hinder med lite jobb.

Jag har även en egen liten teori om hur min kropp fungerar när det gäller viktnedgång, vilket är att min kropp bara släpper på fettet när jag mår bra psykiskt :D Om jag ser tillbaka på dom gångerna jag har lyckats gå ned i vikt så har det alltid varit i perioder då jag mått väldigt fint. När jag mår dåligt däremot så står vågen still eller så går den väldigt uppåt. Jag har ju försökt att gå ned i vikt ett tag nu och har skött maten och kommit iväg på träning, men jag har inte märkt något på varken vågen eller kroppen min. Så jag hoppas att min teori stämmer och att vikten kommer sjunka i takt med att mitt humör blir bättre :D Det är bara att hålla sig till nyttig mat och träning och hoppas på det bästa. Frukosten idag bestod faktiskt av nutrilett, hihi, jag orkar inte med mat just nu och tänkte ta och dricka nutrilett ett tag. Det är ju så smidigt pluss att min fixering vid mat kanske kan ta å försvinna.


En kul tavla som hänger i korridoren i skolan :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar