Sidor

söndag 13 januari 2013

Konsten att stanna till i livet och samtidigt komma vidare

Jag blir hela tiden sugen på att skaffa en ny blogg, vet inte hur många bloggar jag har som bara ligger där ute och skräpar. Det är nog med bloggarna som det är med allt annat här i livet för mig, jag tröttnar för fort, vill ha förändring, en ny start. Det här är något jag jobbar väldigt på just nu i det verkliga livet, att inte bara sticka iväg när jag känner mig uttråkad. Jag har varit duktig på att packa ihop mina grejer och flyttat till ett nytt ställe, skaffat mig ett nytt jobb, nya vänner så fort jag känt att jag inte kan få ut något mer av stället jag varit på.

Det där tänket är så fel för mig! Självklart kommer jag fortfarande flytta runt, men av andra anledningar. Nu försöker jag verkligen hitta på saker som gör att jag kan utveckla mig och känna mig mindre rastlös på stället jag bor på. Istället för att bara sticka av och börja om på nytt. Jag älskar förändringar, utmaningar, att få träffa nya människor - men det måste väl gå att få allt det där även fast jag bott på samma ställe en längre tid?

Saker som ligger framför mig just nu som jag ser som väldigt positiva är ny utbildning, att börja på ett nytt jobb, ta en kurs i engelska så jag lär mig prata mer flytande, träna och få en finare kropp, umgås mer med mina vänner även dom i sverige, hälsa på familjen mer, resa mer och börja dyka även här i Norge. Det finns så mycket jag kan göra här i Oslo, så mycket som är outforskat och nytt.

Om det inte hade varit för min sambo så hade jag flyttat för länge sedan, så det är indirekt tack vare honom som jag faktiskt försöker få det livet jag vill ha, utan att rymma undan.

Bloggen min, som den ser ut idag, reflekterar inte det livet som jag egentligen vill leva. Jag vet hur jag vill att den ska se ut, vad den ska utstråla och innehålla. Men jag har bestämt mig för att stanna på denn och istället se hur den utvecklas. Se hur resan mot den perfekta bloggen (läs livet) kommer vara.

En dag kommer jag vara nöjd och trivas, vart jag än bor här i världen, jag har en bit att gå inna jag kommer dit men jag är på väg nu :)

Gran Canaria 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar